Jom Jenguk!!

Saturday 15 February 2014

Set Kecantikan dan Kesihatan Kulit.. Saya pengguna juga..

Assalamualaikum...

Hai semua!!

Arini saya nak berkongsi cerita saya lagi.. Yela, kalo bkn saya tuan empunya cerita, siapa lagi kan..hihi
Cerita saya pengguna set kecantikan dari Shaklee.. Haaa... Kira cerita datang dari hati ni...


Bermula dengan kehamilan yang saya ambil bersempena kehamilan precious saya tahun lepas, Shaklee jd peneman yang setia.. Sentiasa berada dalam henbeg.. Senang untuk bila2 nak consume kan..
Tapi, bila saya mengalami keguguran kerana masalah yang tidak dapat diperjelas, saya menghentikan pengambilan supplements utk melayan emosi kecewa.. hihihi.. mcm xde kena mengenakan...

Bila dh sedar diri semula, saya tekad untuk mengalihkan perhatian daripada usaha TTC kepada kecantikan dan kesihatan diri sendiri.. Saya sambung semula pengambilan vitamin2 untuk kehamilan tu (Vit C, Vit B Complex, Vita lea dan Ostematrix) dan mendapatkan sekotak Colagen dan terus isi borang jadi ahli..


Sesi dating dengan doktor pakar Hosp Ampang membuka satu lembaran baru dalam diari saya.. Untuk menyediakan diri dalam usaha TTC yang seterusnya, doc menggalakkan pengambilan vitamin dalam diet seharian.. Dan vitamin yang dicadangkan ialah Vit E, Vit C dan Vit B Complex.. Wah, memang xde masalah!! Saya kan dah jadi ahli Shaklee! hihihii
Indahnya percaturan Ilahi..


Eh, ni tercerita pasal cerita satu lagi!! Arini nak cerita pasal bende lain.. Aduuhh...

Ok ok.. Kembali ke jalan kebenaran semula..
Saya consume Collagen kan.. Saya dah pernah ceritakan pengalaman saya mengambil collagen satu sachet setiap 2 hari kan.. Hasilnya memang mabeles tau.. Pori2 muka jadi makin kecil.. Kaler kulit sekata.. gebus dan lembab jer muka ni.. Paling saya suka sebab bila apply bedak muka, xyah letak pelembab pun xpe.. bedak stil melekat..hihihi

Al-kisahnya, after 2kotak, saya stop collagen.. 3bulan lebih saya stop.. Alasan utama, malas nak beli stok baru..hihihi..

Dan saya notice yang kulit saya start mengering bila balik dari ride sejauh 1378km selama 3hari 2malam.. Saya kembali risau..hihi.. Sape takrisau muka sendiri kan..? So saya ambil keputusan untuk sambung semula pemakanan collagen yang dah lama saya tinggalkan tu..

Sekotak Collagen Shaklee RM298.. Untuk 15 sachet.. Tapi, jika anda sedang membaca cerita poyo saya yang benar ni, anda akan dapat diskaun yang anda tak pernah bayangkan sebelum ni!! Ye, betol...

Ok sambung lg.. Sebelum tido, saya pun menelan sesachet collagen tu.. oppss.. bancuh dalam air tau..hahaha.. nanti ada yang tersedak collagen, mak taknak bertanggungjawab u all...
Dan macam biasa, saya telan air+collagen tu 2hari sekali.. cuma ikut mood.. kadang2 sebelum tido.. kadang2 dalam keter tengah jem odw gi keje.. hohoho.. ko ado??

dan hanya selepas 3sachet, kulit saya kembali pada tahap kelembapan yang optimum.. kembali mudah nak menyapu pelembab dan bedak.. keluar dating malam2 dah takyah tenyeh bedak.. oohh.. Bahagia!!


Alhamdulillah, saya tak ada masalah jerawat yang kronik.. Cuma kulit kering dan warna yang tak sekata jer.. Kata hidup setiap pagi dok atas padang kan.. Mau kulit tak ngamuk kalau tak jaga bebetol kan.. Tapi, untuk yang bermasalah jerawat batu seperti di atas, lebih teruk atau kurang teruk, bolehla try set kecantikan kulit yang terdiri daripada Sustained Release Vit C Plus, Vit E Complex dan GLA.. Vit C membantu kulit membaiki epidermis kulit, Vit E mmg terkenal sebagai vitamin untuk kulit manakala GLA bertindak membaiki dari dalam dengan berkerjasama dengan hormon..hihi


Selain itu, terdapat banyak cadangan makanan tambahan ni.. Semuanya bergantung pada keperluan badan masing-masing.. Contohnya saya tadi. Saya ambil Collagen untuk dapat kesan pantas dan memuaskan untuk kulit dan rambut saya.. Ingat tak saya cerita bahawa rambut saya dah kurang gugur dan tak mudah patah after saya makan collagen ni?? haaa... gitu kan.. Jadi, lebih mudah jika kita tau apa masalah kita, then kita cari penyelesaiannya kan..


Jadi, jangan menunggu lagi!! Jom cuba meningkatkan tahap kesihatan kita semua.. U all.. Saya ada untuk khidmat nasihat eksklusif yang unik untuk setiap individu..

ye.. Setiap kita adalah unik.. Jadi keunikan itu harus dilayan dengan cara yang unik juga.. Usah perjudikan kesihatan kita..

Hubungi saya:
Hidayah
0169399240
~dengan apa cara yang anda selesa~

pm FB : lampu kalimantang

gmail: gwiyokipena@gmail.com

Saya tunggu khabar dari anda!!

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan alamat emel anda untuk saya hubungi!!